Láká vás práce v personalistice? V současnosti se jedná o velmi žádanou pozici na trhu práce. Podívejte se na přehled, co musí znát personalista a jak se jím vůbec stát. Zjistíte, jaká je náplň této práce a jaký plat můžete očekávat.

V článku vám nastíníme, jaké vzdělání a zkušenosti byste měli mít pro výkon této práce v HR oboru. Jako každé zaměstnání, má i tohle své výhody a naopak i jistá úskalí. Navazujeme na sérii článků o profesích. První díl si můžete přečíst na téma: Rekvalifikace: Jak se stát účetní?

Co dělá personalista?

Spousta lidí má o práci personalisty zkreslené představy. Také záleží na velikosti firmy, kde pracuje. V menší firmě může zastávat i práci mzdové účetní, ve větších společnostech pak pracuje s motivací stávajících zaměstnanců.

V každém případě platí, že se jedná o práci s lidmi.

Náborář přichází s pracovníky do častého kontaktu a musí umět řešit nejrůznější situace spojené se zaměstnaneckým poměrem od sepsání inzerátu, hledání nové posily, až po řešení případné výpovědi z práce s daným člověkem. Personalista je tedy takovým průvodcem působení zaměstnanců ve firmě od nástupu na novou pozici, až po ukončení pracovního poměru.

náplň práce personalisty

Co má na starosti personalista?

  • nábor nových zaměstnanců, obsazování volných pozic ve firmě;
  • zaučení pracovníka na nové pozici, pomoc a podpora;
  • vzdělávací systém ve společnosti (školení, kurzy, rekvalifikace apod.);
  • problémy na pracovišti (šikana, špatná komunikace s kolegy či nadřízenými, nevyhovující podmínky v kanceláři, výrobně či jiném prostoru, zhoršená atmosféra v práci apod.;
  • problémy zaměstnanců doma (smrt, úraz či nemoc v rodině);
  • spolupracuje s právním oddělením (vnitřní řád, nařízení, pravidla na pracovišti);
  • administrativní záležitosti (příprava a změny smluv či dohod, evidence docházky zaměstnanců.

V menších společnostech může personalista zastávat i další věci, jako jsou vedení účetnictví a marketing.

A jak volná pracovní místa v HR hledat na internetu? Nejčastěji jsou nazývány: personalista, personální specialista, náborový specialista, HR manažer, referent osobního oddělení, náborář, anebo v angličtině personnel assistant, HR officer a HR administrator.

Rekvalifikační kurz personalista: pro koho je určený?

Jak jste si mohli přečíst z náplně práce personalisty, tuto pozici by měl vykonávat někdo, kdo rád komunikuje s lidmi a nečiní mu to potíže. Nejedná se o příliš stereotypní práci, náboráři se také často potýkají s konfliktními či vůdčími typy lidí.

Výhodou této práce je rozhodně různorodá pracovní činnost, kontakt s lidmi, fyzická nenáročnost, jistota práce v HR oboru a dobré platové ohodnocení.

Kolik si vyděláte jako personalistka?

V současnosti se průměrný měsíční hrubý příjem pohybuje mezi 26 000 až 48 000 korunami českými. Nahlédněte sami na rozpětí hrubého příjmu podle platy.cz. Zaujala vás práce v oblasti personalistiky? Prohlédněte si nabídku rekvalifikačních kurzů.

Zdroj: cs.wikipedia.org, prace.cz, nsp.cz, platy.cz