żV sociálních médiích je hashtag označení pro výraz nebo frázi, která obsahuje symbol mřížky #. Jeho použití propojuje vzájemně obsah sociálních sítí s konkrétním tématem, událostí, nebo konverzací.
Existuje mnoho strategií, jak zvýšit počet sledujících na Instagramu. Jednou z nich je právě používání hashtagů. Pokud máte jedinečné nápady, mohou vám hashtagy na Instagramu pomoci s propagací a získání nových sledujících.
Co je to hashtag?
Pokud na internetu vidíte u nějakého slova nebo fráze znak #, jedná se o hashtag. Nejčastěji se s ním potkáte na sociálních sítích. Hlavní roli při jeho vzniku sehrál Twitter. Poprvé jej použil v létě 2007 Chris Messina. Tehdy specialista na webový marketing Twitteru přišel s nápadem, aby společnost začala používat symbol hashtagu k seskupování souvisejících tweetů. Postupně se rozšířil i na další sociální sítě. V tuto chvíli je nejpopulárnější sociální sítí pro používání hashtagů Instagram. Prostřednictvím hashtagů je umožněno globální propojení. Jednoduchým slovům, nejčastěji v anglickém jazyce, často rozumí kdokoliv, bez ohledu na svůj mateřský jazyk.
Pomocí hashtagů svůj příspěvek jednoduše popíšete. Stručně pomocí krátkých frází, které umožní seskupení vašeho příspěvku s dalšími, které mají stejné označení. Díky nim můžete rychle najít příspěvky s příbuznými tématy. Hashtagy využívají klasičtí uživatelé sociálních sítí, ale i influenceři nebo marketingová oddělení malých i velkých firem
Jak vytvořit hashtagy?
Aby hashtag fungoval, potřebuje svůj zvláštní symbol #, který lze napsat různými způsoby:
-
Levý Alt + Ctrl + X,
-
Alt Gr + X,
-
levý alt + 35.
Zásady používání hashtagů
- Hashtagy vždy začínají # , ale nebudou fungovat, pokud použijete mezery, interpunkci nebo symboly.
- Ujistěte se, že je váš instagramový účet veřejný. Jinak vámi napsaný obsah s # neuvidí ti co vás nesledují.
- Nespojujte příliš mnoho slov dohromady. Nejlepší # bývají relativně krátké a snadno zapamatovatelné.
- Používejte relevantní a konkrétní hashtagy. Pokud je příliš hashtag nejasný, bude těžké ho najít a ostatní uživatelé sociálních sítí jej pravděpodobně nebudou používat.
- Omezte počet hashtagů, které používáte. Méně někdy znamená více. Navíc velké množství hashtagů může působit jako spam.
Jaké hashtagy používat?
Pokud k marketingu své značky používáte sociální sítě, měli byste používat #. Hashtagy mohou pomoci zvýšit dosah a zapojení vaší značky na sociálních sítích. Před volbou vhodných frází byste si měli být jisti, zda chcete svým účtem a příspěvky zaujmout domácí nebo zahraniční uživatele. Pokud chcete na svůj profil přilákat české uživatele, je vhodné na Instagramu využívat české hashtagy.
Mějte však na paměti, že používání nejpopulárnějších hashtagů vám nepomůže získat popularitu, protože vaše příspěvky budou pohřbeny v moři dalších příspěvků se stejným hashtagem.
Druhy hashtagů
Popisovací hashtagy
Hlavním účelem těchto hashtagů je popsat, co uživatelé v příspěvku vidí. Většinou jsou popisné hashtagy obecné a nepopisují nic konkrétního. Přestože používání těchto hashtagů může rozšířit publikum vašeho příspěvku a zvýšit počet lajků, které obdrží, málokdy takové # vedou k většímu počtu sledujících nebo potenciálních kupujících. Vzhledem k častému používání v příspěvcích mají tyto hashtagy sice velkou sledovanost, ale také čelí silné konkurenci.
Hashtagy místa
Druhým často používaným typem jsou hashtagy, které se vážou konkrétně k místu nebo lokalitě. Tyto# jsou užitečné pro propagaci určité značky, podniku, produktu nebo místa.
Hashtagy zájmů, koníčků, zálib
Třetí kategorii tvoří # spojené s různými zájmy, koníčky a zálibami. Pomocí nich se mohou uživatelé dostat k příspěvkům, které je zajímají. Ať už se jedná o cestování, malování nebo sport.
Další funkce hashtagů na Instagramu
Instagram umožňuje sledovat hashtagy a uživatelům se zobrazuje obsah na základě hashtagů, které sledují. # také pomáhají Instagramu určit téma vašich příspěvků, aby jej mohl nabídnout dalším uživatelům, které by mohl váš obsah zaujmout.
Závěr
Hashtagy jsou pro uživatele Instagramu skvělým zdrojem informací, které jim pomáhají objevovat nové příspěvky. Hashtagy mají navíc zásadní význam pro marketing, protože pomáhají vašemu obsahu dostat se k potenciálním zákazníkům. Při výběru hashtagů však buďte konkrétní a relevantní. Ke svým příspěvkům přidávejte pouze ty hashtagy, které k nim patří. Zároveň se snažte vyhýbat hashtagům, které používá téměř každý, pod takovým hashtagem se s jistotou vaše příspěvky ztratí a budou k nedohledání.